Et logo design og tilpasningen dertil

By:

På nettet kan du finde et bravt udvalg af artikler, der beskriver, hvordan du udviklet et logo design, der passer sammen med din virksomheds kommunikation, brand(værdi), PR-strategi og generelle visuelle indentitet.

Dette kan virke lidt højt flyvende for visse virksomheder, for det er måske ikke alle forretninger, der har mange ansatte og måske har en hel marketingafdeling, men at man måske blive bestyrer en enkeltstående forretning, som man nyder at servicere kunderne fra, hvor man ikke agter at udvide eller få flere forretninger tilknyttet andre steder i landet.

Derfor tænker man måske ikke over de store ting med PR, brand og andre populære udtryk, men man ved godt, at man vil have et logo, men man ønsker egentlig bare nogle lavpraktiske fifs til, hvordan man udfærdiger den slags og får et brugbart resultat, uden man skal i gang med at indtænke store fagudtryk og langsigtede planer.

Så er det heldigt, at du er kommet til det rette sted, for her i denne artikel vil vi gennemgå nogle fornuftige aspekter, som det er vigtigt at have in mente, når man skal lave et logo, når man gør det selv enten i hånden, på computer – eller i kombination med begge dele.

Dette er ikke en udtømmende formular til ting, du skal huske i forbindelse med at lave et logo, men det er nogle af de vigtigste ting at huske på, når du går fra den begyndende fase og til, når du skal lave dit logo.

Som det første skal du tænke på, hvordan logoet skal repræsentere dig og din virksomhed. Bringer logoet et smil på dine læber, når du er ved at lave det, så er du i den rigtige retning med at lave det.

Farver og linjer skal passe sammen. Lad ikke farverne skride over linjerne, hvis det ikke er meningen.

Ser logoet godt ud på en faktura, på print, over fax, over mail? Afprøv det, inden du tager den endelige beslutning.

Posted in: logo design